Monday, April 18, 2011

2011-4-17 Сагсны тэмцээн

Өнөөдөр Сиднэйн Монголчууд уламжлал болсон сагсны тэмцээнээ зохиогоод. Өмнөх жилүүдэд би тэмцээн болдгийг нь мэдэхгүй өнгөрөөж байжээ. Сая Буудлагын баг тамирчид ирэхэд би нэг охинд нэрийн хуудсаа өгсөн байсан юм. Тэгтэл тэр охин багтаа хүн хайж байгаа бас нэг охинд миний утсыг өгснөөр, би тоглох боллоо. Гэтэл манай хөрш О намайг багтаа авна гээд 2 баг манийг чинь булаацалдаад, сүйд хийлээ. Би ч "хаана хүн дутаад байна, тэнд оръё, би хөгшин хүн" гээд л нөгөө 2 баг тохиролцож байж би нэг багт нь орлоо. Хаха, нааг ямар тоглодгийг хэн ч мэдэхгүйм байж тээ. Би чинь нөгөө битүү морь гэдэг шиг л ороо явчлаа.

Багууд өглөө эрт очсон байх ёстой тул О намайг машинаараа ирээд явлаа. Манай гэрийнхэн араас очсийн. О-н машинд явж байтал найз П-н эхнэр утсаар ярьж байна. Би П-г тэмцээн рүү уруу татах гээд дийлсэнгүй ээ, эхнэр нь хүчтэй байна гэсэн, хэхэ. Тээд би утсаар "хүүе, эртээд би танайд өмдөө мартцан байна лээ" гэсэн чинь О-н нөхөр "чи одоо энд тэнд өмд мөмдөө тайлах хэрэг гарвал нэг гуянаасаа битшии салгажээ, ингээд хаа хамаагүй өмдөө мартаж явахын" гэнээ, хаха савж унатлаа инээлээ шд. Би ер нь өөр хүмүүст блог дээрээ бичсэн хөгтэй явдлаасаа ярьдаггүй байхгүй юу, блогоосоо ярихаар чинь дор нь танина бид дээ нааг. Тээд замын турш би тэд нарт янз бүрийн юм яриад, О жолоо барьж явснаа бараг л машинаа барьж чадахаа болитлоо хөхрөөд, нулимс нь гараад, хэцүүдсээн.

За тээд очтол эрэгтэй 8 баг, эмэгтэй 3 баг хүчээ үзэхнээ. Тэгэхээр мань чинь хүрэл медальтай гэсэн үг шүү дээ, хаха, гоё байна уу. Гэхдээ медалийн өнгөө хувирганаа гээд алалднаа даа. Над бас сул тал байлаа, нүдний шилтэй. Энд линз хийлгэчихье гэсэн чинь мань шиг ядуу оюутанд худлаа, худлаа. Нүдээ шалгуулна бараг 100 доллар, тээд линз нь майр үнэтэй, бүтэхгүй юм билээ.

Өрсөлдөгч багууд лайтай харагджийн шд. Нэг баг нь цоо шинэ Найк-н майкны яарликийг бядний нүдэн дээр тасдаад л шинэ хувцасаар жигдрээд л, нөгөө баг нь өмнө нь жигдэрч хамт тоглож байсан хувцсаа өмсөөд л. Гэтэл маниус яасан, энд тэндхийн оюутнууд, бие биенээ танихгүй. Мэдээж маниус, багаараа ижил хувцас худалдаж авч чадахгүй, байгаагаа л өмсөнө, тодорхой. Тээд цэнхэр, цагаан, шар гээд 3 өнгийн подвоолктой, 5 гар. Өмнөх өдөр нь хувцсаараа ижилсэх гээд мээсэж бичилцэж байж 3 өнгийн хувцастай орлоо, тэрнээс 5 өнгө болох байсан байх, хаха. бусад багууд ижил болчихоор маниус юу ч өмссөн яахав болчиж байгаан. Бусад багууд бол аймаар 6-лаа байгаам чинь, замендаад.

Би чинь 2005 онд багш нарын баяраар сагс тоглоод тээд дахин тоглоогүй байж байгаад сая тоглоод, одоо буларчихсан, хөдөлж чадахгүй амьтан ингээд блогоо бичээд сууж байна. Тээд гэнэт тоглохоор ямар л олиг байхав. Сүүлдээ мөлхөж байгаам чинь, хаха. Гэхдээ маниус медалийнхаа өнгийг хувиргачихсаан. Хаха, тоглолтын үед багийнхаа гишүүдийг дуудах гэсэн чинь нэрийг нь мэдэхгүй баларсийн шд, танилцаж нэрээ мэдэлцээгүй, ороо явчихгүй юу. Дараа нь тоглож байх үеийн зургаа харсан чинь амаа ангайчихсан бахардаад унах нь холгүй л амьтан байна лээ. Тоглосон бүх хүмүүс их сэтгэл өндөр сайхан байсоон, би ч гэсэн бие хөнгөрөөд, сэтгэл санаа өөдрөг болоод, одоо бол яавал ч яахав болчихсон байна ч гэх шиг. Нээрээ медаль дагаж мөнгө ирэх юм болов уу гэж горьдсон гэхгүй юу, хэхэ. Мөнгө ирвэл цаашаа явах санаатай. Багийн ахлагч маань нааг "дараа дараагийн тэмцээнд та энэ багт л тоглоно шүү, өөр багт урвана шарвана гэсэн юм байхгүй шүү" гэж хатуу анхаарууллаа, хэхэ. О нөгөө багийнх, тээд "чамайг багтаа л үлдээдэг байж" гэнээ. Гэхдээ О-н баг надаар дутахгүй л дээ.

Тэмцээний үеэр уулзсан эндхийн Монголчуудын холбооны Удирдах зөвлөлийн гишүүд нь өмнөх хурлаараа нааг Удирдах зөвлөлдөө оруулна гээд шийдвэр гаргасан гэнээ, би орохгүй ээ гэсэн чинь заавал оруулна л гэсэн шүү.

Би энд найз нөхдөөр дутагддаг гэдэг дээ. Тэмцээний үеэр миний блогийг уншдаг, нээх санаа нийлсэн найзтай болсон. Нааг шууд таньдаг гэжийншд, миний сэгсгэр шар үсээр таньсан гэнээ. Ингээд блог маань над сайхан найзууд бэлэглээд байдгийн.

3 comments:

Anonymous said...

мундаг гэдгийг нь мэдээд байсиймөө :)

найзуудын хүрээ нь тэлэгдэг болтугай...

жигүүр

Монгол бүсгүй said...

оо тэр блоогийг тань уншдаг хүнтэй танилцаад найзалжийна гэдэг чинь ямар найс юм бэ. ингээд бодохоор энэ цэнхэр дэлхий минь бичкээн юм даа.

www.gegeen.com said...

hehe, ingeed azaartaad bhiin, odoo bugd meddeg boltson doo, nogoo henii bagt baisan segsger shar tolgoit geed bugd nudelchlee dee, yaana kk..

za teed blogooroo nasan turshiin anduudaa olohiig uguisgehgui gesen unen tuuchij dee.