Monday, June 21, 2010

Courier хийсэн түүх 1

Оюутан надад мөнгө их хэрэгтэй байлаа. Хагас жил ажилгүй байлаа, ажил олддоггүй ээ. Энд байдаг монголчууддаа баярлаж явдаг шүү. За эхний ээлжинд машин авахгүй бол хэцүү байнаа. Машин авахад маань монголд байхад хамт ажиллаж байсан залуу маань тусалж, дагуулж яваад, зөвлөөд өглөө. Машинтай болсны дараа бас л эндхийн 2 монгол залуу ажилд зуучиллаа. Тэдэндээ бас баярлалаа. Энэ ажил маань 1 газраас ачаа аваад нөгөө газарт хүргэж өгдөг юм. Эхний өдөр 4 ажил орж ирлээ. Уг нь 4 ажлыг үйрхон газар бол 40 минут орчимд л хийх байх. Бүгд Сиднэйн төвд юмаа, ашгүй ойрхон. За явлаа очих газраа нэг л өнгөрчих юм бол дахин 1 блок бүтэн тойрч байж эргэж ирнэ, гэрлэн дохион дээр зогсох, төвийн замнууд нь голдуу нэг урсгалтай гээд зөндөө хугацаа алдана. Мунгинаж мунгинаж хаягаа оллоо, гэтэл зогсох газар олддоггүй ээ, хотын төвийн тэр гудамнуудад огт машин зогсох боломжгүй, зогсохыг хориглосон тэмдэгнүүд хаа сайгүй. Тийм тэмдэгний хажууд зогсоо л бол гэрийн хаягаар торгууль ирнээ. Хамт ажилладаг монгол хүүхдээс асуулаа, өөр гудамжнаас байшингийнх нь араас ордог гэж байна. За тэгэх байлгүй дээ, гэх мэтчилэн явсаар бүтэн өдөрт ердөө 3 ажил хүргээд, 4 дэхийг нь бардаггүй ээ. Хүлээн авагч тал нь хурдал гээд шавдуулаад байдаг. 5 цагаас өмнө хүргэх ёстой гэнэ. Босс уурлаж байнаа, тэгээд над руу 1 монгол хүүхэд явуулж, тэр хүргэж өгөх юм болов. Намайг хаана байгаагаа хэл гэлээ, би хариулж чаддаггүй ээ, би хаанаа байгаа юм болоо? Босс уурлаад утсаа шидлээ. Тэгтэл надаас нөгөө ачаа авах хүүхэд маань над руу залгаж байна. Би түүний заавраар машинаасаа буугаад гудамжаар алхаж яваад гудамжны нэр хэлж өглөө, удалгүй нэг хөөрхөн хүү ирээд маний ажлыг аваад явахдаа, зүгээр ээ хүн бүр эхний өдрөө ингэж байдаг юм гэж урам өгчихөөд инээгээд явлаа, миний нулимс бүрхээд ирлээ. За гэртээ харъя даа гээд л бөглөрөөд зогсож байгаа машины урт цуваанд ороод зогслоо. Юу вэ? өглөө гэрээсээ авч гарсан идэх юм тэр чигээрээ, би огт өлссөнөө ч мэдэхгүй өдрийг өнгөрөөсөн байна, одоо ч урамгүй юм идэх хүсэлгүй байна.
Эхний 7 хоногт 168 долларын цалин авлаа. Гэтэл миний бензинд зарцуулсан мөнгө 180 доллар, төлбөртэй гүүрээр 6 удаа гарсан байна тэнцүү 24 доллар. Би эхний 7 хоногтоо 204 долларын зардал гаргаж байж энэ ажлыг хийгээд, 168 долларын цалин авчээ. Юу гэсэн үг вэ? би ердөө цалингүй ажилласан байна, харин нэмж 36 долларын зардал гаргажээ. Та минээ ингэж ажиллаж болох уу?

Нэг өдөр нарны өөдөөс бөглөрөөд зогсож байгаад, доошоо очих газрын хаягаа хараад анхаарал сулраад хөл тоормосноос жоохон хөндийрчихэж, нормалдаад урд зогсож байсан машины араас очоод пөг гээд зөөлхөөн мөргөчихлөө. Дотор муухайраад л явчихлаа, яанаа надад жолоочийн хариуцлагын даатгал байхгүй, тэр нь жилээрээ 1000 доллар, үнэтэй хийлгэж чадаагүй. Яаанаа, юу гэх болоо гээд л машинаас буулаа. Эхлээд уучлалт гуйгаад муухан инээх гэж оролдлоо, бүтэлгүй гэдэг нь инээж чадсангүй, ярвайсан байх. Зүрх түг түг гээд цохилж байна. Би мэндлээд байхад тэр эмэгтэй над руу харсан ч үгүй, мэндэлсэн ч үгүй, өөрийнхөө машиныг үзэж байна, би бас дагаад тонгойгоод үзлээ. Хонхойсон юм алга. Надад бол хуучин хэдэн зураас л харагдаж байна. Тэр эмэгтэй:- чи зураас нэмчихлээ, даатгалтай юу гэж байна. Даатгал байхгүй гэсэн чинь, тэр:-тэгвэл утсаа өг, би механикаас засуулах үнийг нь асуугаад, чам руу яръя гээд машины дугаар бичиж аваад саллаа. Хэд хоногийн дараа тэр утасдаад: 500 доллар энэ 7 хоногт над руу шилжүүл гэв. Би 2 долоо хоногийн хугацаа өгөөч гээд учраа хэллээ. Тэр үед миний бага хүү өвдөөд түргэн дуудаад эмнэлэгт хэвтээд гарсан, түргэний тэрэг дуудсаны хөлс 750 доллар төлөх хуудас нь ирчихсэн, бид тэрийг бага багаар төлж байсан юм. Тэр эмэгтэй хүн юм болохоороо ойлгоод надад хугацаа өглөө, гэхдээ хэлж байна: хэрэв өгсөн хугацаанаас хэтрүүлбэл чамайг цагдаад хэлнэ гэлээ. Би ч баярлаад тэр өгсөн хугацаанд нь 3 тасалж байж төлж дуусгасан. Тэр эмэгтэй намайг үнэнч байсан гээд хямдруулаад 450 доллар төлөөд тооцоо дуусгая гэж намайг баярлуулав. Би анхнаасаа шаардаж байсан машин засуулсан receiptе-ээ өгөөрэй гэхэд, тэрээр:
-машинаа засуулахгүйгээр зарсан тухайгаа дэлгэрэнгүй тайлбараад, машин зарах байсан үнээсээ 500 доллар буулгаж зарсанаа хэллээ. Харин би үүнд нь итгээгүй шүү. Яг үнэндээ би машинд нь зураас нэмсэн гэдэгтээ итгэдэггүй, бас би зураас нэмсэн ч засуулах шаардлага ер байгаагүй. Гэхдээ миний мөргөсөн нь буруу байсаан.

4 comments:

Anonymous said...

Хөөрхий минь дээ. Хэцүү ч юмаа даа.

soulmate said...

үнэхээр цоглог юмаа чи миний батарей боллоо шүү өнөөдрөөс эхлээд

Гилийн хатан said...

soulmate-chi namaig olon jil tseneglesnee medeh uu? zochilsond bayarlalaa

Тэмээчин бүсгүй said...

Ямар аймаар юм бэ тээн. Өмнөөс нь эсэргүүцсэн бол яах байсан бол хэ хэ хэ.